Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009

Το μεγάλο pet shop τρώει το μικρό...

Το μαγαζί που θα δείτε πιο κάτω άνοιξε πριν λίγες εβδομάδες στην Ηρακλείου στα Άνω Πατήσια. Δεν έχω κάτι προσωπικό με το συγκεκριμένο μαγαζί και δεν έχω καν κατοικίδια, επειδή όμως ζούμε σε δύσκολους οικονομικά καιρούς, το να βλέπω τέτοιες πρακτικές, ειδικά από οικονομικά εύρωστες αλυσίδες, κατά του ανταγωνισμού τους, με εξοργίζει αφάνταστα.



Στην συγκεκριμένο ύψος της Ηρακλείου, υπάρχει ένα σχετικά μικρό κατάστημα petshop εδώ και αρκετά χρόνια, το οποίο δεν φαινόταν να τα πηγαίνει και άσχημα, τουλάχιστον μέχρι να ανοίξει το καινούριο, μεγάλο κατάστημα της γνωστής αλυσίδας, δίπλα του. Μου κάνει εντύπωση ότι δεν άνοιξε καν σε διπλανό τετράγωνο, αλλά μόλις λίγα μέτρα δίπλα του, αφήνοντας μόνο ένα ακόμη μικρό κατάστημά ανάμεσά τους να τους χωρίζει.



Και αναρωτιέμαι.
Γιατί πήγε εκεί;
Γιατί δεν πήγε σε ένα άλλο τετράγωνο της ίδιας περιοχής αφού ήθελε οπωσδήποτε να ανοίξει κατάστημα σε αυτή;
Γιατί δεν σεβάστηκε ο ιδιοκτήτης της μεγάλης αλυσίδας το μικρό συνάδελφό του;
Πώς θα αισθανόταν αυτός αν του έκαναν το ίδιο στο μικρό του συνοικιακό μαγαζί, στα πρώτα του επαγγελματικά βήματα; Που θα βρισκόταν τώρα;



Μήπως πήγε εκεί επειδή ήξερε ότι το κατάστημα στα αριστερά του είχε μια σταθερή πελατεία, αφού λειτουργούσε για αρκετά χρόνια, την οποία θα μπορούσε να κλέψει αργά ή γρήγορα με τις καλύτερες τιμές του, τις προσφορές και την ποικιλία που μπορεί να διαθέτει;



Μπορεί τα χρήματα να τους περισσεύουν, αλλά από αξιοπρέπεια φαίνεται ότι έχουν μεγάλο έλλειμμα και επειδή δεν θεωρώ σωστό ούτε να πάω να τους το κάψω, ούτε να πάω να τους πετάξω πέτρες, δημοσιεύω εδώ φωτογραφίες από τα δύο καταστήματα και τα συμπεράσματα δικά σας.


(ευχαριστώ πολύ τον "ανώνυμο" για τις φωτογραφίες ;-)

11 σχόλια:

Αntidrasex είπε...

Τραβάς και εσύ τα ίδια ρομαντικά ζόρια αγόρι μου με μένα βλέπω...

Orestis είπε...

Κοίτα κατάντια που φτάσαμε η αξιοπρέπεια να θεωρείται ρομαντισμός.

ΟΔΥΣΣΕΑΣ είπε...

Και που περιμενες να παει, αφου η αλυσιδες βασιζονται στη λογικη του αφου "τ'αρπαξαμε" με την πρωτη θα ανοιξουμε και δευτερο μαγαζι. Και θα φωναξουμε και οποιον αλλο θελει να τα αρπαξει επισης.

Εχεις δει ποτε οικογενειακη ή ατομικη επιχειρηση η οποια να λειτουργει με μερακι και ως εκ τουτου να ειναι σημειο αναφορας στον τομεα της να γινεται αλυσιδα;

Εαν δεις καποια εχει ηδη χαλασει και ολοι σου λενε να πας στο ταδε μερος που ειναι το αυθεντικο.

Η αλυσιδες καταστηματων εχουν την ιδια λογικη με τις γραμμες παραγωγης. Ενδιαφερονται μονο για το χρημα δεν χαιρονται τη δημιουργια τους.


Αξιοπρεπεια...

ποσο κανει ειπαμε;

Orestis είπε...

Έχεις δίκιο Οδυσσέα. Μάλιστα για την συγκεκριμένη εταιρία, ο ιδιοκτήτης του μικρού καταστήματος στα αριστερά, με τον οποίο μίλησα, υποστηρίζει ότι έχουν κάνει το ίδιο σε άλλους έξι στην Αθήνα και ότι ανοίγουν μόνο δίπλα σε πολύ μικρά μαγαζιά σαν το δικό του και όχι σε μεγαλύτερα που θα ήταν πιο δύσκολο να συναγωνιστούν.

Softart είπε...

Εγώ απλώς ερωτώ: αν αυτό συμβαίνει με μεμονωμένα καταστήματα τι συμβαίνει με τα θηρία (και μιας και μιλάμε για pets) τι γίνετε όταν μια φάλαινα (MALL) ανοίγει σε μια γειτονία πόσα άλλα θα κλείσουν?
Η Ελληνική οικονομία στηρίζεται σε μικρές και μεγάλες οικογενειακές επιχείρισης. Και επειδή εγώ είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και ξέρω ότι πίσω από κάθε μικρό και μεγάλο μαγαζί ζει τουλάχιστον μια ολόκληρη οικογένεια και όχι μόνον!
Και από προσωπική πείρα λέω λοιπόν ότι με μία πολύ μικρή επιχείρηση σε πολύ μικρή και υποβαθμισμένη περιοχή ζω την οικογένεια μου σπουδάζω τα δύο παιδιά μου, τις καλές μέρες είχα και υπαλλήλους και έχω πληρώσει χιλιάδες € σε φόρους και σε ταμεία και αν είμαι τυχερός ίσως πάρω μία σύνταξη πείνας και μην ξεχνάτε τα χιλιάδες € ενοίκια που τα παίρνει κάποια άλλη οικογένεια. Όταν κλείνεις ένα συνοικιακό μαγαζί βλάπτεις πολλούς ανθρώπους (Λαός λέγετε) και στέλνεις πολλούς στην ανεργία . Όταν ανοίγεις ένα MALL θα τα οικονομήσει ο Βώβός, οί μετρημένοι στα δύο χέρια εύποροι ιδιόκτητες, οι μεγάλες φίρμες και κάποιες 100δες νέοι θα παίρνουν μισθούς ψίχουλα για να τα οικονομάνε 100 ήδη εύποροι που θέλουν τις γενιές των 700€ και τα φθηνά εργατικά των πολυεθνικών Μήπως το αυτί σας έχει πάρει κάτι για εκμετάλλευση μικρών παιδιών σε χώρες όπως Ινδία, Ταϊβάν, Oνδούρες κλπ με μεροκάματα 10 € το μήνα από πολυεθνικές εταιρίες.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Όταν λες "συναγωνιστούν" υποθέτω εννοείς "ανταγωνιστούν".

Γνώμη μου είναι πως όπου βλέπεις μεγάλη αλυσίδα, πολυκατάστημα και τα παρόμοια, κατά πάσα πιθανότητα οι πρακτικές τους είναι τέτοιες. Γι' αυτό και αποφεύγω πλέον θέσει όλα τα μαγαζιά τέτοιου τύπου.

Στο Mall εννοείται ότι δεν έχω πατήσει το πόδι μου.

Όσο όμως ο κόσμος λειτουργεί με λογική προβάτου και προσέρχεται αθρόα, οι καλοί μεγάλοι ποιμένες θα συνεχίσουν να τον αρμέγουνε και να ευημερούνε, σε βάρος των μικρών συναδέλφων τους.

Orestis είπε...

Αόρατη Μελάνη ευχαριστώ για τη διόρθωση και συμφωνώ μαζί σου. Όσο μπορούμε καλό είναι να αποφεύγουμε αυτά τα καταστήματα. Στο ροζ μπετονένιο έκτρωμα έχω πάει μόνο μια φορά και αυτή για καφέ.
Τομάρι τα πράγματα είναι έτσι και χειρότερα αφού πλέον ακόμα και στις γειτονιές ανοίγουν ψιλικατζίδικα αλυσίδες!!
(ΟΚ) Στην παλιά μου, γειτονιά ενώ υπήρχαν ήδη δύο, ήρθαν και άνοιξαν και τρίτο από την αλυσίδα αυτή!

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο σου που το δημοσίευσες..
Εγώ είμαι πελάτης του μαγαζιού αυτού χρόνια τώρα και όταν είχε πρωτοανοίξει το καινούριο είχα εκνευριστεί παρα πολύ.Φυσικά δεν έχω πατήσει στο καταστημα αυτό ποτέ...γιατί να πάω άλλωστε..για να ενισχύσουμε την αλισύδα του pet city...

Unknown είπε...

Εργάζομαι στην αλυσίδα. Ψάχνω δουλειά αλλού αλλά δύσκολο. Έχετε δίκιο. Μεγάλο ψάρι.

Unknown είπε...

Εργάζομαι στην αλυσίδα. Ψάχνω δουλειά αλλού αλλά δύσκολο. Έχετε δίκιο. Μεγάλο ψάρι.

Unknown είπε...

Εργάζομαι στην αλυσίδα. Ψάχνω δουλειά αλλού αλλά δύσκολο. Έχετε δίκιο. Μεγάλο ψάρι.