Τον τίτλο τον έκλεψα από ένα βιβλίο του Πλάτωνα Ριβέλη που διαβάζω αυτό το καιρό, αποτυπώνει όμως ακριβώς τις σκέψεις που κάνω τελευταία... Στο εγχειρίδιο περί ανθρώπινης βλακείας, ο συγγραφέας μεταξύ σοβαρού και αστείου αναλύει πώς οι βλάκες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα σε μια σταθερή αναλογία στην κοινωνία μας.
Στην κατηγορία αυτή της βλακείας ή ηλιθιότητας θα πρέπει να κατατάξουμε και την αδιαφορία η οποία μάλιστα μπορεί να είναι πολύ χειρότερη από τη βλακεία και δεν έχει και άλλοθι για να απαλλαχθεί.
Δυστυχώς η αδιαφορία συναντιέται πλέον όλο και περισσότερο σε όλο και περισσότερο κόσμο. Το πρόβλημα μάλιστα οξύνεται από το γεγονός ότι η πληροφόρηση (γενικά και αόριστα) εισβάλει από παντού στη ζωή μας, αλλά ο κόσμος, παραδόξως, δείχνει όσο πιο ενημερωμένος να είναι τόσο περισσότερο να αδιαφορεί. Μάλιστα προσφιλή του λύση είναι να κάνει πώς δεν ακούει ή να διαμαρτύρεται για την αδιαφορία του κράτους, το οποίο στην τελική είναι ανίκανο να φροντίσει τον ίδιο του τον εαυτό, πόσο μάλλον τους πολίτες του.
Η πιο σημαντική συνέπεια αυτής της ραγδαίας αύξηση της αδιαφορίας είναι η συμπίεση του αλτρουισμού, έννοια που κοντεύουμε να ξεχάσουμε τι σημαίνει και που συνήθως στις μέρες μας, για να την αποκτήσουμε πρέπει, εφόσον δεν την κληρονομήσαμε από τους ελάχιστους γονείς στην Ελλάδα που έχουν απομείνει και που δεν παλεύουν για να βάλουν τα παιδιά τους στο δημόσιο, να ξοδέψουμε ένα κάρο λεφτά σε μεταπτυχιακά στο εξωτερικό τα οποία τελικά θα μας αφήσουν και άνεργους...
Είναι παράδοξο το πώς οι καιροί της αφθονίας μας, καθόλου δεν φαίνεται να μας έχουν ωφελήσει σε συλλογικό επίπεδο παρά μόνο σε προσωπικό και ολοένα και πιο εγωκεντρικό.
Αυτά που λέτε σκεφτόμουν εχθές όταν βγήκα από το Slumdog Millionaire μια κατά τα άλλα μέτρια ταινία. Επίσης σκεφτόμουν ότι εδώ η ανθρωπότητα καίγεται και το Ελληνικό νινί χτενίζεται καθώς όσο επιφανειακή και να ήταν η ταινία, δεν μπορώ να μην της αναγνωρίσω ότι μου έδωσε να καταλάβω το πόσο μίζεροι και μικροπρεπείς είμαστε όλοι και εδώ και αλλού που απλά αγνοούμε επιδεικτικά μια κατάσταση στης οποίας τη διαμόρφωση έχουμε συμβάλει.
Το πόσο τραγικά μίζεροι είμαστε μου το θύμισε επίσης ένα περιστατικό της προηγούμενης εβδομάδας κατά το οποίο ο νομάρχης Αθηνών, αν δεν απατώμαι, κατέβηκε στο κέντρο της Αθήνας και είδε μια κάπως περίεργη κατάσταση η οποία δεν του πολύ άρεσε ενώ διαπίστωσε και χρήση και διακίνηση ναρκωτικών, πράγμα πρωτοφανές! Τι αποφάσισε λοιπών; Μα τι άλλο, θα εισηγηθεί να φτιαχτεί μια επιτροπή από πολλούς δημόσιους φορείς για να εξετάσει και να λύσει το πρόβλημα!
Γαμάτος! Και εμείς γιατί σε ψηφίσαμε ρε μεγάλε και δεν εκλέγαμε κατευθείαν μια επιτροπή να μας λύνει τα προβλήματα και πληρώνουμε εσένα; Τι ρόλο βαράς αν δεν είναι δουλειά σου να λύνεις τέτοια προβλήματα, είτε απευθείας, είτε σε συνεργασία με άλλους, όπως στην προκειμένη περίπτωση ο τοπικός δήμος και χρειάζεσαι άλλους να κάνουν τη δουλειά σου; Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τα αυτονόητα σε αυτή τη χώρα και θα κάτσουμε να ασχοληθούμε με τα παγκόσμια προβλήματα μέρος των οποίων είναι και ο καθένας μας μέσω της κατανάλωσης και της στήριξης των εκάστοτε κυβερνήσεων; Δώστε επιτροπές στο λαό! Αφού όλοι ξέρουμε πώς το γουστάρει! Εδώ για θέματα περιβαλλοντολογικής συνείδησης, ανθρώπινων δικαιωμάτων, εργατικών δικαιωμάτων, κ.ο.κ. θα βρεις στη χώρα μας χίλιες δυο οργανώσεις! αφού σε κάθε πορεία, κατεβαίνουν τρεις και τέσσερις από δαύτες! Επιτροπή πλατείας, στέκι συνοικίας, εργατικά σωματεία για κάθε λογής επάγγελμα και παραπάνω από ένα σε κάθε επάγγελμα, επιτροπές αλληλεγγύης προς διάφορους σκοπούς και πρόσωπα, ανεξάρτητοι από ' δω, ανεξάρτητοι από 'κει, τρεις χιλιάδες κομματικές και μη οργανώσεις μες στα πανεπιστήμια, τριάντα δύο χιλιάδες οργανώσεις κατά τα άλλα αναρχικών, σύνδεσμοι φίλων και φιλάθλων, ενώσεις προσώπων και σκοπών, όλοι για όλους κανένας για εμένα... Απορώ πώς διοικούνται όλες αυτές οι οργανώσεις, πόσα προεδρία, πόσες επιτροπές, πόσες συνελεύσεις, αφού νομίζω ότι τις περισσότερες από αυτές τις στήνουν οι ίδιοι και οι ίδιοι.
Και μετά εσύ μου λες για σοβαρά προβλήματα, πείνα εξαθλίωση, αλτρουισμό, αδιαφορία και τα συναφή, έννοια σου όμως και πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θα 'ναι...
Στην κατηγορία αυτή της βλακείας ή ηλιθιότητας θα πρέπει να κατατάξουμε και την αδιαφορία η οποία μάλιστα μπορεί να είναι πολύ χειρότερη από τη βλακεία και δεν έχει και άλλοθι για να απαλλαχθεί.
Δυστυχώς η αδιαφορία συναντιέται πλέον όλο και περισσότερο σε όλο και περισσότερο κόσμο. Το πρόβλημα μάλιστα οξύνεται από το γεγονός ότι η πληροφόρηση (γενικά και αόριστα) εισβάλει από παντού στη ζωή μας, αλλά ο κόσμος, παραδόξως, δείχνει όσο πιο ενημερωμένος να είναι τόσο περισσότερο να αδιαφορεί. Μάλιστα προσφιλή του λύση είναι να κάνει πώς δεν ακούει ή να διαμαρτύρεται για την αδιαφορία του κράτους, το οποίο στην τελική είναι ανίκανο να φροντίσει τον ίδιο του τον εαυτό, πόσο μάλλον τους πολίτες του.
Η πιο σημαντική συνέπεια αυτής της ραγδαίας αύξηση της αδιαφορίας είναι η συμπίεση του αλτρουισμού, έννοια που κοντεύουμε να ξεχάσουμε τι σημαίνει και που συνήθως στις μέρες μας, για να την αποκτήσουμε πρέπει, εφόσον δεν την κληρονομήσαμε από τους ελάχιστους γονείς στην Ελλάδα που έχουν απομείνει και που δεν παλεύουν για να βάλουν τα παιδιά τους στο δημόσιο, να ξοδέψουμε ένα κάρο λεφτά σε μεταπτυχιακά στο εξωτερικό τα οποία τελικά θα μας αφήσουν και άνεργους...
Είναι παράδοξο το πώς οι καιροί της αφθονίας μας, καθόλου δεν φαίνεται να μας έχουν ωφελήσει σε συλλογικό επίπεδο παρά μόνο σε προσωπικό και ολοένα και πιο εγωκεντρικό.
Αυτά που λέτε σκεφτόμουν εχθές όταν βγήκα από το Slumdog Millionaire μια κατά τα άλλα μέτρια ταινία. Επίσης σκεφτόμουν ότι εδώ η ανθρωπότητα καίγεται και το Ελληνικό νινί χτενίζεται καθώς όσο επιφανειακή και να ήταν η ταινία, δεν μπορώ να μην της αναγνωρίσω ότι μου έδωσε να καταλάβω το πόσο μίζεροι και μικροπρεπείς είμαστε όλοι και εδώ και αλλού που απλά αγνοούμε επιδεικτικά μια κατάσταση στης οποίας τη διαμόρφωση έχουμε συμβάλει.
Το πόσο τραγικά μίζεροι είμαστε μου το θύμισε επίσης ένα περιστατικό της προηγούμενης εβδομάδας κατά το οποίο ο νομάρχης Αθηνών, αν δεν απατώμαι, κατέβηκε στο κέντρο της Αθήνας και είδε μια κάπως περίεργη κατάσταση η οποία δεν του πολύ άρεσε ενώ διαπίστωσε και χρήση και διακίνηση ναρκωτικών, πράγμα πρωτοφανές! Τι αποφάσισε λοιπών; Μα τι άλλο, θα εισηγηθεί να φτιαχτεί μια επιτροπή από πολλούς δημόσιους φορείς για να εξετάσει και να λύσει το πρόβλημα!
Γαμάτος! Και εμείς γιατί σε ψηφίσαμε ρε μεγάλε και δεν εκλέγαμε κατευθείαν μια επιτροπή να μας λύνει τα προβλήματα και πληρώνουμε εσένα; Τι ρόλο βαράς αν δεν είναι δουλειά σου να λύνεις τέτοια προβλήματα, είτε απευθείας, είτε σε συνεργασία με άλλους, όπως στην προκειμένη περίπτωση ο τοπικός δήμος και χρειάζεσαι άλλους να κάνουν τη δουλειά σου; Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τα αυτονόητα σε αυτή τη χώρα και θα κάτσουμε να ασχοληθούμε με τα παγκόσμια προβλήματα μέρος των οποίων είναι και ο καθένας μας μέσω της κατανάλωσης και της στήριξης των εκάστοτε κυβερνήσεων; Δώστε επιτροπές στο λαό! Αφού όλοι ξέρουμε πώς το γουστάρει! Εδώ για θέματα περιβαλλοντολογικής συνείδησης, ανθρώπινων δικαιωμάτων, εργατικών δικαιωμάτων, κ.ο.κ. θα βρεις στη χώρα μας χίλιες δυο οργανώσεις! αφού σε κάθε πορεία, κατεβαίνουν τρεις και τέσσερις από δαύτες! Επιτροπή πλατείας, στέκι συνοικίας, εργατικά σωματεία για κάθε λογής επάγγελμα και παραπάνω από ένα σε κάθε επάγγελμα, επιτροπές αλληλεγγύης προς διάφορους σκοπούς και πρόσωπα, ανεξάρτητοι από ' δω, ανεξάρτητοι από 'κει, τρεις χιλιάδες κομματικές και μη οργανώσεις μες στα πανεπιστήμια, τριάντα δύο χιλιάδες οργανώσεις κατά τα άλλα αναρχικών, σύνδεσμοι φίλων και φιλάθλων, ενώσεις προσώπων και σκοπών, όλοι για όλους κανένας για εμένα... Απορώ πώς διοικούνται όλες αυτές οι οργανώσεις, πόσα προεδρία, πόσες επιτροπές, πόσες συνελεύσεις, αφού νομίζω ότι τις περισσότερες από αυτές τις στήνουν οι ίδιοι και οι ίδιοι.
Και μετά εσύ μου λες για σοβαρά προβλήματα, πείνα εξαθλίωση, αλτρουισμό, αδιαφορία και τα συναφή, έννοια σου όμως και πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θα 'ναι...
(Το κείμενο το έγραψα πριν περίπου δύο εβδομάδες. Τον τελευταίο καιρό έχω μείνει χωρίς internet λόγω μετακόμισης και βολεύομαι περιστασιακά σε φίλους . Σύντομα θα ξεμπερδέψω... ελπίζω)
4 σχόλια:
Θα σου έλεγα ότι για τις οργανώσεις/επιτροπές πολιτών έχει2 άδικο, αν ήταν μια διαδικασία σύνθεσης, που κάποιες από αυτές είναι. Το κακό είναι οτί πολλές είναι αντίδρασης ή μόνο για να υπάρξουν.
Κατά τα άλλα είναι από τα καλύτερα σου.
(και εχω πει στο μαλάκα το λύκο, να μην παίζει με το φαί του)
(καλώς ήλθες πίσω, άντε και σύντομα τακτικά μαζί μας)
Τι καλώς ήλθες; Ακόμα τίποτα!
Σήμερα κατάφερα να μπω να σου απαντήσω.
Πάω να ανεβάσω άλλο ένα και ας είναι είναι λίγο μπαγιάτικο.
Μιχαλάκη, όχι διαφήμιση εδώ...
Δημοσίευση σχολίου